Niniejsza Polityka Prywatności ma charakter informacyjny i jest spełnieniem obowiązków informacyjnych nałożonych na administratora danych przez:
- rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE-dalej zwanym „RODO”,
- ustawą z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych
- ustawą z 6 listopada 2008 r. o prawach Pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta
- ustawą z 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
- rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania,
- przepisami szczególnymi do ustaw i rozporządzeń.
PODSTAWOWE ZASADY
Administratorem danych osobowych jest Janina Walczyńska prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą
PRODENTIN JANINA WALCZYŃSKA, ul. Nowy Świat, nr 7, lok. 1, 44-100 Gliwice, NIP 6311328668, REGON 273521664.
Kontaktując się Administratorem poprzez pocztę e-mail, formularz kontaktowy udostępniony na stronie, Użytkownik w tym Pacjent przekazuje Administratorowi swoje dane osobowe.
Administrator dokłada wszelkiej staranności, aby dane użytkowników w tym pacjentów były bezpieczne.
Korzystanie z tej strony internetowej jest dobrowolne a Użytkownik w tym Pacjent nie jest zobowiązany do przekazywania swoich danych Administratorowi. Nie przekazanie pewnych informacji może wiązać się z brakiem możliwości wykonania danej usługi i osiągnięcia określonego celu, np. skontaktowania się ze Administratorem.
DANE OSOBOWE
- Administrator oświadcza, iż dokłada wszelkich starań, aby zapewnić odpowiedni sposób ochrony danych oraz ich bezpieczeństwa. Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
- Z żądaniem można zwrócić się do administratora pod adresem e-mail: gabinetprodentin@gmail.com o udostępnienie informacji o tym, jakie dane użytkownika są w posiadaniu Administratora oraz w jakich celach są przetwarzane.
PRZETWARZANIE DANYCH – CELE I PODSTAWY PRAWNE
- Cel i zakres przetwarzanych danych osobowych określa zakres zgód oraz uzupełnionych danych przesłanych za pomocą odpowiedniego formularza. Przetwarzanie danych osobowych Użytkowników w tym Pacjentów oraz innych osób, których dane osobowe przetwarza Administrator Danych Osobowych, może dotyczyć: nazwy, imienia i nazwiska, adresu, adresu poczty elektronicznej, numeru telefonu, adresu IP komputera, numeru konta bankowego, numer IP, numeru NIP, nazwy i adresu prowadzenia działalności gospodarczej oraz innych danych podanych przez daną osobę.
- w celach związanych z udzielaniem przez Gabinet świadczeń zdrowotnych i usług medycznych na rzecz Pacjenta, prowadzeniem dokumentacji medycznej Pacjenta, wykonywaniem ciążących na Gabinecie obowiązków prawnych:
- w celach związanych z udzielaniem przez Gabinet świadczeń zdrowotnych i usług medycznych na rzecz Pacjenta, prowadzeniem dokumentacji medycznej Pacjenta, wykonywaniem ciążących na Gabinecie obowiązków prawnych
- kontakt z Administratorem za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail – użytkownik przekazuje Administratorowi swój adres e-mail oraz inne dane zawarte w treści wiadomości. Podanie adresu e-mail jest dobrowolne, ale niezbędne, aby nawiązać kontakt. Dane są przetwarzane w celu kontaktu – podstawa prawna przetwarzania to art. 6 ust. 1 lit. a, RODO (zgoda wynikająca z zainicjowania kontaktu). Dane będą przetwarzane po zakończeniu kontaktu w usprawiedliwionym celu archiwizacji korespondencji na potrzeby wykazania jej przebiegu w przyszłości (art. 6 ust. 1 lit. f , RODO).
- tworzenia rejestrów czynności przetwarzania danych i ewidencji wynikających z RODO – obowiązek wynikający z przepisów prawa – art. 6 ust. 1 lit. c, RODO oraz wynikający z treści art. 6 ust. 1 lit. f, RODO, czyli administratora tej strony prawnie uzasadnionego interesu.
- analizowanie danych zbieranych automatycznie przy korzystaniu ze strony internetowej – dane są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f, RODO (prawnie uzasadniony interesu administratora).
- archiwalnym i dowodowym, na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów – prawnie uzasadniony interes administratora,
- Dane o zamówieniach będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji usługi, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Po upływie tego terminu, dane nadal mogą być przez administratora przetwarzane w celach archiwalnych statystycznych, w szczególności w celu identyfikacji pacjenta powracającego.
- Podanie danych (tj. imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, numer NIP) jest dobrowolne, ale niezbędne do kontaktu celem umówienia wizyty w gabinecie stomatologicznym, kontaktem z klientem. Celem przetwarzania danych są: wykonanie umowy o usługi objęte działalnością gabinetu stomatologicznego, wystawienia faktury (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), uwzględnienie faktury w dokumentacji księgowej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w celach archiwalnych i statystycznych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Dane o zamówieniach będą przetwarzane przez czas niezbędny do wykonania usługi, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Po upływie tego terminu, dane nadal mogą być przez administratora przetwarzane w celach archiwalnych statystycznych, w szczególności w celu identyfikacji klienta powracającego. W przypadku danych o zamówieniach niektóre z praw nie będą przysługiwać np. nie można sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych zawartych w fakturach.
- realizacja reklamacji, odstąpienia od umowy – w przypadku złożenia reklamacji lub odstąpienia od umowy należy przekazać dane osobowe zawarte w treści reklamacji lub oświadczeniu o odstąpieniu od umowy, które obejmują imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail, numer rachunku bankowego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by złożyć reklamację lub odstąpić od umowy. Dane przekazane w związku ze złożeniem reklamacji lub odstąpieniem od umowy wykorzystywane są celem realizacji procedury reklamacyjnej lub procedury odstąpienia od umowy, a następnie w celach archiwalnych co jest prawnie uzasadnionym interesem administratora . Dane będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji procedury reklamacyjnej lub procedury odstąpienia. Reklamacje oraz oświadczenia o odstąpieniu od umowy mogą być ponadto archiwizowane w celu możliwości wykazania w przyszłości przebiegu procesu reklamacyjnego lub odstąpienia od umowy. W przypadku danych przekazanych w procesie złożenia reklamacji lub odstąpienia od umowy niektóre z praw nie będą przysługiwać zawsze i w każdych warunkach.
- Podawane przez Pacjenta dane osobowe i gromadzone w dokumentacji medycznej jest obowiązkowe celem prawidłowego świadczenia usług przez gabinet i i jest niezbędne do udzielania świadczeń zdrowotnych.
PRAWA UŻYTKOWNIKA WYNIKAJĄCE Z RODO
RODO przyznaje następujące potencjalne uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do informacji i obowiązek informacyjny,
- prawo dostępu do danych,
- prawo do sprostowania danych osobowych,
- prawo do usunięcia danych osobowych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- prawo do wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych),
Zgodnie z przepisami prawa nie każde z tych uprawnień będzie przysługiwać zawsze i w każdych warunkach.
PODMIOTY PRZETWARZAJĄCE DANE OSOBOWE
- Administrator starannie dobiera podmioty, z którymi współpracuje lub z których usług korzysta i zawsze kieruje się zapewnieniem odpowiedniej ochrony danych.
- na terenie Unii Europejskiej:
◦ podmiotom zewnętrznym, z którymi Administrator zawarł umowy powierzenia przetwarzanych danych osobowych, wyłącznie w zakresie i formie niezbędnymi do prawidłowej realizacji usług świadczeń medycznych na rzecz Pacjenta, w szczególności podmiotom takim jak:
- Narodowy Fundusz Zdrowia
- inne podmioty lecznicze w celu zapewnienia ciągłości leczenia oraz dostępności świadczeń zdrowotnych
- innym podmiotom przetwarzającym je w ramach usług uzupełniających leczenie podstawowe w tej placówce (pracownie protetyczne)
◦ pl – serwis świadczący usługi utrzymania systemu informatycznego i hostingu, w celu przechowywania danych osobowych na serwerze;
◦ podmioty, które przy świadczeniu usług związanych ze wsparciem technicznym strony internetowej mogą potencjalnie uzyskać dostęp do danych osobowych Użytkownika np. pomoc techniczna IT, biuro rachunkowe, kancelaria prawna, operator pocztowy,
- Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez usługodawców, jak również możliwość kontaktu oraz prawa w tym zakresie i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę prywatności zostały opisane w polityce prywatności poszczególnych usługodawców.